woensdag 15 april 2015

oldtimer onderdelen marketing

Oldtimer onderdelen marketing. Het verkopen van de traaglopers. De snelheid is uit de verkoop,  productie aantallen nemen af. Artikel is over de top. Invloed van internet, groot? 

Dit scenario speelt zich af bij bijna alles. Of je moet in de oliehandel of andere grondstoffen gaan.
Ieder product,  zeker in de autobranch, zal met vermindering van vraag te maken krijgen. Rij je jou Ferrari in elkaar moeten de onderdelen vaak opnieuw gemaakt worden. Dit geeft wachttijden.
Bij massaproductie ligt er altijd iets op het schap. Loopt bijvoorbeeld de vraag naar plaatwerk op in een strenge winter met veel sneeuw en gladheid, gaat de productie capaciteit ten koste van de traaglopers en zijn bepaalde zaken tijdelijk niet leverbaar.
Zoekt u iets uit een catalogus en het is er niet kijk dan naar het weerbeeld in dit geval van Europa en misschien wel andere werelddelen.

Volgens de regel van 80/20 of zit hier beweging in? 

De 80/20 regel: 80% van de omzet wordt behaald door verkoop van 20% snellopers. Die 80% traaglopers, waar je oldtimer onderdelen deel van uitmaken, worden op het internet beter gevonden. Waarom?

Wel eens een advertentie gezet en betaald in de krant? Internet was wel iets goedkoper denk ik. Of niet? Als de 80/20 nu eens 70/30 wordt door internet. Ik denk dat dit niet kan. Het betreft nog steeds vraag en aanbod.  Het zou betekenen dat de producent vaker moet gaan overschakelen van het ene artikel naar het andere. Kan het productietempo omhoog? In het geval van plaatwerk moet er een andere mal in de pers. Om dat tijdverlies te compenseren zal de snelheid omhoog moeten.

Dat goedkoper adverteren en informatie verstrekken via internet geldt per slot van rekening niet alleen voor de moeilijk te vinden onderdelen of koopjes, maar voor alles.
De zoekmachine bedienen is een specialisme op zich. Ik denk dat internet van de 80/20 regel eerder een 90/10 regel gaat maken. Wie de meeste productie capaciteit heeft en zijn catalogus hier op aanpast is zeker winnaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een bericht achter Feel free to leave a message