donderdag 28 april 2016

Over onderdelen zoeken

Onderdelen. Waar kan je ze kopen?
Productie is al lang gestopt. Vele jaren geleden vaak al. Speuren in magazines en later op het Internet. Omgaan met de zoekmachine. Vele talen. De vertaalsites vertalen het soms. Wat is spatbord in het Fins? Ik weet het ook niet!
Dan maar zoeken op foto's. Heel veel fietsen kom ik tegen. Die dingen hebben ook spatborden. Moet ik niet hebben. Zoek ik niet.
Zowel op woorden als op foto's krijg ik niet te zien wat ik zoek.
Ik typ een tekst in. Het probleem is dat de tekst compleet moet matchen met een stuk tekst ergens op Internet. 1 woordje verkeerd en we komen er niet. Ik krijg weer fietsspatborden.
Standaardisatie van teksten zou een uitkomst zijn. Helaas moet een tekst pakkend zijn. Dit betekent dat het verhaal waar die tekst onderdeel van uit maakt jou als het ware moet meenemen dan wel meezuigen. Er zijn mensen die dit prachtig kunnen. Het behoeven nog niet eens professionals te zijn. Vleugje humor, geinige schrijfstijl. HELAAS GEEN MATCH. Sorry dat ik even schreeuw.
Als jij en ik nu eens een afspraak maken om standaarden te gebruiken. Het leven van een onderdelen zoekende medemens wordt ineens veel aangenamer.
Zelf vind ik de hashtag # zeer geschikt. Dan moet er een tekst bij. Het zal dan #onderdeel #merknaam #type worden.
De techniek bestaat al en je kunt gelijk aan de gang.
Erik

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een bericht achter Feel free to leave a message