Stel, je oldtimer is geleverd in een tweedeurs en een vierdeurs versie. Van de tweedeurs zijn de meeste gebouwd. Dan zijn onderdelen voor een tweedeurs meer gevraagd en daardoor duurder. Een eventuele stationcar heeft vaak dezelfde problematiek. Een coupe daarentegen wordt eerder gekoesterd en onderdelen gaan voor griffe bedragen van de hand. Geldt ook overigens voor cabriolet versies.
De levensduur van een auto wordt sterk opgerekt. De meeste voertuigen die doorgaans goed worden onderhouden bereiken een leeftijd der ijzersterken. Genoemden vormen een basis voor een restauratie. In handen van een echte liefhebber kan die nog vele jaren mee. De rest verdwijnt langzaam maar gestaag uit het straatbeeld
De spoeling wordt alsmaar dunner.
Nieuwe- en goed gebruikte onderdelen zijn aanvankelijk redelijk betaalbaar. Spoedig zijn er handelaren die stad en land afzoeken en woekerprijzen vragen. Bewaar de adressen van deze lieden als je, na taxatie en een goede verzekering te hebben afgesloten, wat nodig hebt voor malle gevallen.
Betaal nooit teveel, maar neem je tijd.
Vertaal de onderdelen die je zoekt minimaal in het Engels en Duits en ga zoeken en krijg een levendig overzicht van de markt. Je komt er snel achter dat de prijzen aardig kunnen verschillen. Waar je in het ene land een enkel onderdeel kunt kopen, heb je er in een ander land een partijtje voor het zelfde bedrag. Wat je niet nodig hebt kun je eventueel ruilen of verkopen.
Alle lezers veel succes met het zoeken.
Alle lezers veel succes met het zoeken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Laat gerust een bericht achter Feel free to leave a message